ANIMUJ.PL

animuj.pl - pierwszy polski portal poświęcony animacji 2D
Teraz jest Wt mar 28, 2017 07:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn mar 19, 2012 23:12 
Offline
wasz ukochany admin
wasz ukochany admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 19, 2006 18:57
Posty: 1650
Lokalizacja: Bristol UK
jak tytul wskazuje, to bedzie taki moj worek, zeby udowodnic, ze na emeryture jeszcze nie przeszlam /...taaa nadal jestem zdolowana po urodzinach niedawnych/


wiec na poczatek troche stara technologia prezentowana przez Rasie

Thing the Hand - test 01
[vimeo]http://vimeo.com/37375340[/vimeo]

:arrow: drut zwykly, stalowy, nie ze jakis specjalistyczny do animacji
:arrow: poxilina jako kosci /moznaby uzyc modeliny czy czego innego twardniejacego na powetrzu, ale mi sie troche spieszylo
:arrow: zwykle stare przescieradlo, porwane na kawalki
:arrow: najtanszy silikon uszczelniajacy do lazienek i kuchni

wyniki testu:
no clakiem niezle, nawet bylam zadowolona z faktury i wygladu bo miej wiecej o cos takie chodzilo; poza tym zrobienie tego zajelo mi nie wiecej jak godzine, lacznie z wyszperaniem co gdzie mam pochowane, takze bardzo szybka produkcjia
co mi sie nie spodobalo - silikon bardzo slabo sie kleil z materialem /a przynajmniej ten tani i trzeba go pchac dosc duzo/ i choc z poczatku wydawal sie elastyczny, to po 3 tygodniach srednio przyjemnie sie to animuje :roll:
dodatkowo trzyma wilgoc i ma spore wlasciwosci higroskopijne ...i kazdy brudek sie przylepia na material wiec rasia jest zaswiniona calkiem teraz :/



experyment nr 2

almost talking head - test 01
[vimeo]http://vimeo.com/38311000[/vimeo]

to juz wyzsza jazda technologiczna i zupelnie inne materialy
:arrow: drut aluminiowy spacjalnie przygotowany do animacji /tylko na zalaczonym przyjkladzie beznadziejnie skrecony, takze pomincie to wzrokiem/
:arrow: tak zwane k'n's pod koniec jak jest obrot glowy, to widac kawalek wystajacy jako szyja - uwaga na marginesie, bez k'n's'ow tez mozna zrobic glowe ;)
:arrow: ultralight sculpey /z tego zrobiony jest rdzen glowy/
:arrow: gabka, a raczej bandazo-gabka, czasem tym obwijaja konczyne zanim poloza gips czy co inne
:arrow: latex /plynny/


wyniki zabawy:
robilo sie dlugo, caly dzien na to zszedl, pol dnia zeby zmusic ultralight sculpey do kooperacji, a drugie pol /+ kawalek nocy/ na pokrywanie glowy latexem i gabka i latexem i jeszcze raz gabka i latexem
tak wogole to miala byc stara baba, ale nic... jak na pierwszy raz dobrze, ze choc cos czlekoksztaltne wyszlo :?
z obserwacji i animacji wyszlo ze byc moze troche za duzo warstw nalozylam na zuchwe-szczeke + ewentualnie za mala zuchwe zrobilam na szkielecie, bo za bardzo paszczy nie jest w stanie zamknac, ale nastepnym razem przetetsuje sie i zobaczy gdzie problem lezy
poza tym, troche ciezko jest dojsc do pozadanego ksztaltu/prezencji, co widac, wyszlo jak facet ...no i sie blyszczy, nawet po nalozeniu makeupu /pudru konkretniej/ :?
co mi sie podoba - jak juz okielzna sie materialy /w tym tescie pierwszy raz ich uzywalam do czegokolwiek/ to mozna stworzyc cos o sporej sile ekspresji :) i latex nie twardnieje jak silikon!


Ostatnio edytowano Pt kwi 20, 2012 20:45 przez mala, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 20, 2012 07:26 
Offline
art director
art director

Dołączył(a): Pn lut 15, 2010 03:03
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
A z tym silikonem to mnie zaniepokoiłaś. Ja chciałem u siebie użyć silikonu sanitranego SOUDALA (taki z rączką od prysznica) żekomo z rozciągliwością do 500% oraz Shore 25. Może ten którego użyłaś był poprostu zbyt twardy? Latex jest spoko, ale w sklepach jest drogi (chyba że masz obok fabrykę z latexem technicznm to może litr za 15zł wytrzaśniesz) i zawiera w sobie amoniak, co już paru pracownikom SeMaFora mocno dało po wnętrznościach. Przy główkach radził bym wyreźbić, zrobić negatyw i odlać chociaż wierznią skórkę. Oczywiście technika "build-up" (rzeźbienia z latexu porzez zanużanie ścinków waty, oblewanie itp.) też funkcjonuje (Przypomniał mi się filmik jaki ostatnio przesłał mi przyjaciel: http://www.youtube.com/watch?v=5fWdZnQR ... re=related ), ale może nie masz w zamierzeniu robić horroru : ). Żeby nie było- Bardzo fajna główka!
Znając twój talent z ciekawością czekam na efekty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 24, 2012 23:53 
Offline
wasz ukochany admin
wasz ukochany admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 19, 2006 18:57
Posty: 1650
Lokalizacja: Bristol UK
Divagor napisał(a):
A z tym silikonem to mnie zaniepokoi³a¶. Ja chcia³em u siebie u¿yæ silikonu sanitranego SOUDALA (taki z r±czk± od prysznica) ¿ekomo z rozci±gliwo¶ci± do 500% oraz Shore 25. Mo¿e ten którego u¿y³a¶ by³ poprostu zbyt twardy?


mozliwe, kij z tym, zesztywnial dopiero po jakims czasie, jest nadal elastyczny, ale nie tak jak przez pierwsze kilka dni, wiec... najlepiej przetestuj te ktore masz na oku, ja moge powiedziec, ze te tanie, ktore zostaja z remontu/renowacjii lazienki-kuchni nie bardzo sie nadajada na dluzsze produkcjie.


Divagor napisał(a):
Latex jest spoko, ale w sklepach jest drogi (chyba ¿e masz obok fabrykê z latexem technicznm to mo¿e litr za 15z³ wytrza¶niesz) i zawiera w sobie amoniak, co ju¿ paru pracownikom SeMaFora mocno da³o po wnêtrzno¶ciach. Przy g³ówkach radzi³ bym wyre¼biæ, zrobiæ negatyw i odlaæ chocia¿ wierzni± skórkê. Oczywi¶cie technika "build-up" (rze¼bienia z latexu porzez zanu¿anie ¶cinków waty, oblewanie itp.) te¿ funkcjonuje (Przypomnia³ mi siê filmik jaki ostatnio przes³a³ mi przyjaciel: http://www.youtube.com/watch?v=5fWdZnQR ... re=related ), ale mo¿e nie masz w zamierzeniu robiæ horroru : ). ¯eby nie by³o- Bardzo fajna g³ówka!
Znaj±c twój talent z ciekawo¶ci± czekam na efekty.


jeszcze nie do konca wiem co chce zrobic /w sensie filmy/historii, bo postac jest juz zaplanowana/, ale na pewno nie mam zamiaru robic odlewow /po ostatnim razie mam uraz, fakt, ze byl to wielki zwal gipsu w postaci rzezby, a nie mala lalka do animacji, ale jednak uraz pozostaje/
wlasnie zalezy mi na tym by zrobic to jak to ujoles 'build-up'
latexu uzylam pierwszy raz i raczej z niego nie zrezygnuje; mialam juz okazje nawdychac sie gorszych rzeczy jak klej skorny, wiec latex to je perfuma ;) drogo tez nie wychodzi - na glowke zeszly dwie lyzki stolowe, gdzie wiekszosc sie zmarnowala, bo pierwszy raz sie tym bawilam no i waluta ktora sie posluguje to funt ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 25, 2012 13:56 
Offline
art director
art director

Dołączył(a): Pn lut 15, 2010 03:03
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Ale z latexem nie chodziło mi o zapach! Jeśli nie chcesz mieć wątroby napuchłej jak grejpfrut to radzę zainwestować w jakąś maskę.
Do negatywów myślę uraz mam większy niż Ty bo od 3 lat? nie udało mi się wykonać (tzn. doszczętnie nie sknocić) ani jednego negatywu- Czyli w sumie około 8 główek, 2 pełne ciała z rączkami i głowami, jeden fragment architektury, 4 rączki i kostkę brukową około metr na półtorej. Gdybyś nie reprezentowała zdolności większych niż moje, chyba nie było by Ci co negatywów nawet radzić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL