ANIMUJ.PL

animuj.pl - pierwszy polski portal poświęcony animacji 2D
Teraz jest Pt cze 23, 2017 07:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 06:10 
Offline
młody adept
młody adept

Dołączył(a): Śr sty 04, 2012 05:52
Posty: 3
Witam:)
To mój pierwszy post na tym forum. Mam następujące pytanko: mam 4 miesiące aby zrobić krótkometrażowy film animowany ( około 3 minuty ). To moje zadanie w szkole ( liceum plastyczne z tych co mało uczą a dużo wymagają :) To będzie moja pierwsza tego typu produkcja, więc doświadczenie mam marne. Będzie to animacja składająca się z moich rysunków. Myślę, że sam warsztat rysunkowy mam opanowany, jednak byłabym wdzięczna za każdą radę czy wskazówkę. Po pierwsze : Czy 4 miesiące to wystarczająca ilość czasu? Miałam go więcej ale z oczywiście przespałam i teraz się właśnie zreflektowałam, że mam coś do roboty;)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 10:21 
Offline
art director
art director

Dołączył(a): Pn lut 15, 2010 03:03
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
To chyba niekoniecznie dobry dział- Pod szyldem StopMotion rozumiemy tutaj raczej lalki, plastelinę i animację materią- no, ale nieistotne...

Animacja rysunkowa ma ten luksus, że aby uzyskać w niej zadowalającą dla oka płynność wystarczy nie 24klatki/sec jak to jest w wypadku filmu, lecz 12. Klatki te można następnie prze-konwertować na 25 kl/sec manipulując długością ich trwania (2-3 kl z jednej przy prawie całkowitym bezruchu lub 1 na jedną przy szybkim). Czasem manipulować w ten sposób da się przy pomocy najprostszego systemowego WindowsMovieMaker- ale nie w tym tkwi problem. Twoje postacie maja być pokolorowane czy składać się z samych konturów? mają poruszać się po nieruchomym tle czy wisieć w "symbolicznej pustce"? Masz tablet czy rysujesz odręcznie? 3 minuty to zamierzenia, czy pierwsze co przyszło Ci do głowy? Jak odpowiesz na te pytania prościej będzie Ci pomóc...
12 klatek na sekundę - 60 sekund w minucie - 3 minuty w animacji
12x60x3= czyli 2160 klatek... Jestem pewien że nie oczekują od Ciebie aż takiej wirtuozerii. Zastanów się dobrze. Mnie jeden kadr zajmuje około 6 minut.
Możesz jednak zdecydować się na o wiele mniejszą ilość klatek, które przy sympatycznej kresce dalej są przyjemne dla oka: http://vimeo.com/10019015 , http://www.youtube.com/watch?v=2gxrI5CP ... re=related

W zasadzie nie ja tu powinienem się wypowiadać, bo z rysunkowej jestem raczej lewy (to ciekawe że po 9 latach edukacji rysunkowej nie jestem zbytnio w stanie narysować 2 razy tej samej postaci)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 12:51 
Offline
animator
animator

Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 22:35
Posty: 238
A masz juz scenariusz?
Jak ma mniej wiecej wygladac plastyka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 04, 2012 17:15 
Offline
młody adept
młody adept

Dołączył(a): Śr sty 04, 2012 05:52
Posty: 3
A więc tak : scenariusz mam. Są to 3 etiudy trwające po minucie każda ( z początku miała być dłuższa lecz po ostatecznym ustaleniu scenariusza tak mi wyszło) Oczywiście czas trwania może ulec zmianie jeśli w trakcie wykonywania animacji wpadnie mi do głowy jakiś pomysł. Zamierzam wykorzystać własne rysunki wykonane ołówkiem, plus dodać fragment animacji kukiełkowej lub z wykorzystaniem soli ( kilkadziesiąt sekund) Rysunki będą czarno-białe prócz konkretnych kolorowych elementów wynikających z tematu etiudy. W tym momencie gotowy mam scenariusz, rameczkę do kadrowania przyklejoną na biurku no i aparat na statywie. Zdecydowałam się , że rysunki będę fotografować i zrzucać na kompa, ze względu na ruchome elementy, które będę układać na tłach. Oczywiście do pomocy mam jeszcze tablet. Mam nadzieje, że solidne umiejętności plastyczne pomogą mi nadrobić brak doświadczenia w animacji:)
Niestety nie za bardzo orientuje się w programach animacyjnych. Mam After Effects jednak nie potrafię się nim posługiwać, tak więc w tym temacie również otwarta jestem na wszelkie rady.

No i przepraszam, za umieszczenie wątku w złym miejscu, wiele terminów jest mi jeszcze obcych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 09:45 
Offline
animator
animator

Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 22:35
Posty: 238
To moze pochwal sie scenariuszem? Sam fakt, ze masz juz scenariusz jest pozytywny. :)
Co do pomyslow w trakcie - pewnie nie da sie tego uniknac (zwlaszcza uproszczen przy tak krotkim terminie) ale moim zdaniem znacznie lepiej przewalkowac kilkakrotnie scenariusz przed produkcja.
Przykre jest odkrycie po kilku miesiacach pracy, ze wiekszosc ludzi nie rozumie o co Ci chodzi a wlasciwie film zrozumiala ta garstka, ktorej wytlumaczylas co sie dzieje w trakcie ogladania.
Rozumiem, ze ze wzgledu na Twoj wiek film bedzie smutny i abstrakcyjny. :P
Co do techniki to prawdopodobnie uda Ci sie odrobine przyspieszyc prace jesli pomieszasz tradycyjne rysowanie z wycinanka. Moglabys wtedy mniejsze zmiany animowac przy pomocy kosci. Tym bardziej, ze i tak musisz wycinac postac z fotek przed nalozeniem na tlo.
Wrzuc jakies wstepne rysunki czy tla - bedzie mozna ocenic jak bardzo dalas sie wpuscic w maliny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 15:44 
Offline
młody adept
młody adept

Dołączył(a): Śr sty 04, 2012 05:52
Posty: 3
Scenariusz wrzucę jutro wieczorem. A co do tematyki - co ma do tego mój wiek? nie, nie będzie smutny. A abstrakcyjny, zależy jak dla kogo. Pomysł jest prosty : są to trzy etiudy, każda odpowiada kolejno jednej ze szczególnych dla mnie barw ( czerwony, zielony, niebieski). Jest to luźny zlepek scen, miejsc i przedmiotów, które mi się z tymi kolorami kojarzą. Mocno subiektywne, ale wydaje mi się, że zrozumiałe dla każdego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sty 05, 2012 21:54 
Offline
wasz ukochany admin
wasz ukochany admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 19, 2006 18:57
Posty: 1650
Lokalizacja: Bristol UK
subiektywny zlepek luznych scen nigdy nie bedzie zrozumialy dla kogos kogo nie wtajemniczysz, ze to subiektywny zlepek luznych scen ;)
normalnie widz oczekuje jakiejs 'akcji' i w tej akcji mozna sobie wplatywac zlepek subiektywnych skojazen

jesli chodzi o wiek, jak pkowal1982 wspomnial, to wystarczy oblookac produkcje twoich mniej wiecej rowiesnikow i wszystko staje sie jasne... tylko niewielka garstka wybija sie z tlumu

ale do rzeczy...
3-4miechy to bardzo malo, tym bardziej ze dopiero zaczynasz i nie wiesz co z czym. o tyle dobrze, ze poczatek produkcji masz juz opanowany, czyli scenariusz/pomysl/motyw przewodni
tak naprawde wcale to nie musi byc scenariusz w wersji scenariuszowej, dla wlasnych potrzeb wystarczy w zasadzie wypunktowanie co po czym i z czym, wiec jest ok - wiesz co chcesz zrobic

druga sprawa to /nawet wazniejsza jesli robisz sama i dla siebie/ storyboard/animatic, czyli narysowanie na papierze/w programie komputerowym kazdej wazniejsze scenki jaka sie ma zdarzyc na ekranie trzymajac sie finalnego kadru = wielkosci animacji
rysunki nie musza byc ekstara wypasne, zwykly szkic w zupelnosci wystarczy /ewentualnie polaczyc to z konceptami stylistyki, zaoszczedza sie troche czasu/, bylebys mogla sama zobaczyc jak sceny sie ze soba zgrywaja i co na ktorej bedzie ci potrzebne.
czasem moze sie zdarzyc, ze niektore ujecia trzeba dokladniej rozrysowac niemal po klatkach kluczowych.

mala notka na przyszlosc jak juz rozpoczniesz produkcje
w trakcie produkcji moze sie okazac, ze z powodu braku czasu bedzie trzeba wyciac niektore sceny ;)

trzecia sprawa - technikalia, czyli jaka technike wybierasz i jaki ostatecznych rozmiar animacji, tak przy okazji zapytam: masz cos odgornie narzucone? masz dostep do szkolnych programow, jakie programy masz, orientujesz sie w obslusze?
z tego co napisalas to wnioskuje, ze twoja animacjia bedzie technika mieszana, w sumie nie najgorszy wybor /tak na marginesie, jesli nie masz zadnego programu opanowanego do poziomu skrotow klawiszowych, to relizacjia animacji komputerowej wyjdzie ci znacznie dluzej niz jakas tradycyjna technika, tym bradziej, ze masz zaplecze plastyczne/
z tego co juz wczesniej wspomnieli najszybsza technika to wycinanka i materia sypka /jesli wybierasz proste ksztalty oczywiscie/ w sumie rysunkowa jak masz jedynie konturowo jakies ogolnikowe i uproszczone elementy tez szybko pojdzie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 06, 2012 14:59 
Offline
animator
animator

Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 22:35
Posty: 238
I co tam z tym scenariuszem?

Tak sobie kombinuje, ze mlodzi ludzie robia smutne filmy dla rownowagi. Wstaja z lozka, nic ich nie boli, nic im nie strzyka, cale zycie przed nimi... Mysla sobie - ja to mam git, chyba zrobie jakis smutny film bo mnie z tej radosci rozerwie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sty 07, 2012 17:20 
Offline
moderator
moderator

Dołączył(a): Cz lut 14, 2008 09:41
Posty: 981
Lokalizacja: Gorzów WLKP
A ja tak z ciekawości zapytam: skąd jesteś? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL