ANIMUJ.PL

animuj.pl - pierwszy polski portal poświęcony animacji 2D
Teraz jest Pt mar 24, 2017 01:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lis 22, 2011 22:34 
Offline
młody adept
młody adept

Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 22:24
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich)
Mam takie pytanie, może błahe ale)
Od jakiegoś czasu staram się stworzyć swoją pierwsza animacje poklatkową z figurkami z plasteliny, jakieś próby juz zrobiłem ale gnębi mnie jeden problem.
Jak za animować szybki ruch tzn na przykład stukanie stopą nie chodzi mi tu o ujecie ale o szybkość tak jak to robi np królik baks)
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Pozdrawiam Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 25, 2011 16:02 
Offline
młody adept
młody adept

Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 22:24
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Szkoda że nie znalazł się nikt chętny do podzielenia się swoją wiedzą(((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lis 25, 2011 20:18 
Offline
art director
art director

Dołączył(a): Pn lut 15, 2010 03:03
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Wybacz, ale podejrzewam, ze nikt nie zrozumiał o co Ci chodzi. Do pomocy tutaj chętni są chyba wszyscy.
Chodzi Ci o rozmycie ruchu, zwiększenie klatkarzu, większe odstępy pomiędzy etapami ruchu? a może charakterystyczne rozciągnięcie postaci (w filmach rysunkowych) gdy mamy do czynienia z zawrotną szybkością?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 26, 2011 00:19 
Offline
młody adept
młody adept

Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 22:24
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Moja wina)) i wszystko jasne)
Spróbuje w takim razie jeszcze raz :np. grając na gitarze dłoń uderzająca w struny porusza się czasami znacznie szybciej niż druga o taki efekt mi chodziło)
Ps korzystając z okazji z chęcią dowiem się też o charakterystycznym rozciągnięciu postaci jak to nazwałeś
Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 26, 2011 17:37 
Offline
właściciel studia
właściciel studia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So cze 07, 2008 23:44
Posty: 559
Jeśli wolniejsza dłoń robi pełny ruch w ciągu 1 sekundy, to rysujesz go w 24 klatkach. Szybsza dłoń w tych samych 24 klatkach wykona więcej ruchów (np. 3 uderzenia w gitarę). Z twojego powyższego postu tyle zrozumiałem.

_________________
Short films

One-of-none.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 26, 2011 20:18 
Offline
animator
animator

Dołączył(a): Pn lut 25, 2008 22:35
Posty: 238
Tez mam problem z ogarnieciem pytania.
Wydaje mi sie, ze chodzi o rozmycie.
Daloby sie to uzyskac mieszajac kilka zdjec modelu w roznych pozycjach.
Podejrzewam jednak, ze nawet Aardman robi takie rzeczy wylacznie uzywajac komputera i rozmywajac klatke bez dodatkowego trzaskania zdjec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2011 00:47 
Offline
art director
art director

Dołączył(a): Pn lut 15, 2010 03:03
Posty: 323
Lokalizacja: Warszawa
Rozciągnięcie to taki odpowiednik rozmycia, gdy mamy do czynienia z ostrymi Disneyowskimi konturami. Wydłużając piłkę w kierunku ruchu rekompensujemy zbyt małą ilość faz. W lalkowej i plastelinowej z jasnych przyczyn -nie do zastosowania, chociaż w animacji "pchanej po szkle" coś mi się nawet kołacze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2011 10:25 
Offline
moderator
moderator

Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 17:49
Posty: 1087
Myślę że chodzi tu o coś takiego:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jest to powtórzenie zaledwie 4 obrazków odpowiednio w 6, 12 i 24 klatkach na sekundę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2011 12:16 
Offline
młody adept
młody adept

Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 22:24
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Daavis)
własnie o to mi chodziło) teraz czy tylko dobrze to zrozumiałem)
Jeśli robię film 12k/s to aby uzyskać szybki ruch taki jak na ostatnim obrazku wykonuję mniejszą ilość zdjeć które powtarzają się po 12 na sek. i powinienem uzyskać szybki ruch?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2011 12:58 
Offline
moderator
moderator

Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 17:49
Posty: 1087
Poeksperymentuj.
Robiąc film 12 fps możesz zrobić 3 zdjęcia.
1 - stopa na podłodze
2 - stopa lekko uniesiona
3 - stopa mocno uniesiona
4 - stopa lekko uniesiona (to samo zdjęcie co w klatce 2)
i tak w kółko

Obrazek

W przypadku 12fps możesz spróbować tylko z dwoma zdjęciami.
1. - stopa na podłodze
2. - stopa mocno uniesiona


Obrazek

w Twoim przypadku lepsza może się okazać wersja druga ale musisz poeksperymentować i wybrać taką którą uznasz za ciekawszą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2011 13:07 
Offline
moderator
moderator

Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 17:49
Posty: 1087
Chcąc uzyskać jeszcze szybsze złudzenie ruchu musisz zrobić mniejszą ilość zdjęć z jednoczesnym zwiększeniem fpsów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2011 13:16 
Offline
młody adept
młody adept

Dołączył(a): Wt lis 22, 2011 22:24
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki bardzo) zbieram się za eksperymenty, zobaczymy co z tego wyjdzie)
Pozdro :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 27, 2011 17:30 
Offline
moderator
moderator

Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 17:49
Posty: 1087
Tylko nie zapomnij podzielić się z nami wynikami Twoich eksperymentów. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr gru 07, 2011 02:15 
Offline
wasz ukochany admin
wasz ukochany admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn cze 19, 2006 18:57
Posty: 1650
Lokalizacja: Bristol UK
jesli chodzi o rozmycie /motion blure/ w animacji poklatkowej to faktycznie robi sie komputerowo - roznymi sposobami, kazdy preferuje inny

jesli chodzi o ten caly klatkarz to tak jak Davis zaprezentowal - sterujesz iloscia klatek na sekunde lub/i rysunkow na faze ruchu
tylko sprawa nieco sie komplikuje jezeli w ujeciu z tym tupaniem nogi w kadrze masz jakis inny ruch niezalezny od tego tupania /np druga postac robi cos innego w innym tepie/ wtedy trzeba sobie przeliczac ile klatek zajmie ten wolniejszy ruch, ile zajmie szybki /np te 4 klatki/ a potem podzielic wolny przez szybki i w calym ujeciu tyle razy powtorzyc faze szybkiego ruchu ile wyszedl wynik dzielenia

nie poddawaj sie tylko po pierwszej nie do konca udajnej probie - zazwyczaj na planie jest pare animujacych osob, ktore pilnuja swojej postaci, wiec jest latwiej ogarnac cala scene


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL